Ce vor sa afle jurnalistii de pe un site corporate? (I) Interviu: Iuliana Roibu

Stiai ca site-ul corporate poate fi un motor pentru aparitiile in presa ale companiei tale? Sau ca el poate imbunatati calitatea articolelor despre compania si despre produsele tale? E adevarat. Insa doar daca stii cum sa il folosesti. Si in primul rand daca stii raspunsul la intrebarea “ce cauta jurnalistii pe site-ul companiei mele?”.

De aceea i-am invitat pe cativa jurnalisti din presa de business din Romania sa ne vorbeasca despre asta si despre experientele lor cu site-urile companiilor din Romania.

IULIANA ROIBU este redactor la revista BUSINESS Magazin (editata de Publimedia, divizia de publishing a MediaPro) si analizeaza in special pietele de energie si turism&hoteluri. Inainte de BUSINESS Magazin, a lucrat timp de trei ani in departamentul economic de la Evenimentul Zilei, fiind responsabila de domeniile IT&C, turism&hoteluri si transporturi.

 

Marius Balaci (Selenis): Atunci cand te documentezi despre o companie cat de des folosesti site-ul acesteia?

Iuliana Roibu: Este unul din primii pasi pe care ii fac, mai ales daca e vorba de o companie mai noua pe piata sau pur si simplu mai noua pentru mine.

A avea sau nu site este un indiciu despre cat de vizibila isi doreste sa fie respectiva companie. A avea un site formal (una-doua pagini cu informatii minimale) imi poate spune ca respectiva companie nu acorda importanta acestui mod de comunicare sau ca, pur si simplu, nu are foarte multe de spus.

Un site in care apar expuse multe informatii cat mai la obiect poate salva cateva minute bune din timpul meu si din cel al PR-ului respectivei companii. Cu siguranta nu voi mai suna dupa informatii care ar putea foarte bine sa apara acolo.

MB: Care sunt in general informatiile pe care le cauti pe site-ul unei companii?

IR: De cele mai multe ori caut date de contact si informatii de background despre companie.

In primul caz, ma bucur cand gasesc in pagina de contacte mai mult decat un numar de telefon din centrala. Ma refer la numele persoanelor de contact din diverse departamente si la numerele de telefon si email-urile aferente.

In al doilea caz caut o pagina cu un istoric detaliat, precum si o arhiva a comunicatelor de presa si a aparitiilor in presa. Pot salva, de asemenea, timp pretios.

MB: Care sunt lucrurile care iti plac la site-urile pe care le au la ora actuala companiile romanesti?

IR: La multe site-uri apreciez interfata grafica reusita, organizarea buna a paginilor si ceva ce se face simtit in ultima vreme, actualizarea zilnica.

De asemenea, apreciez arhivele complete de comunicate de presa care se gasesc pe cele mai multe site-uri.

MB: Care sunt lucrurile care nu-ti plac la aceste site-uri? 

IR: Cu parere de rau la aceasta intrebare am mai multe raspunsuri. Nu apreciez  deloc:

  • Lipsa motoarelor de cautare sau inefiecienta lor.
  • Omiterea postarii in rubrica “articole presa” a aparitiilor mai putin prietenoase pentru companie (tin sa precizez ca ma refer aici nu la articole care contin eventuale greseli / misunderstandings, ci la cele care pur si simplu aduc o oarecare tenta critica).
  • Lipsa datelor de contact personalizate, dar, mai ales, si asta adeseori, formularile evazive, neclare, lipsa cifrelor exacte si a analizelor de piata.

Un alt aspect care ma face sa imi pun semne de intrebare este reprezentat de companiile romanesti, parte din multinationale, care se multumesc cu postarea unor informatii basic pe pagina/domeniul companiei mama. De multe ori m-am intrebat, ce le lipseste acestor companii pentru a-si face un site .ro?

MB: Ce recomandari vrei sa le faci oamenilor de PR din companii pentru a-si imbunatati site-urile pentru a-ti fi de mai mare ajutor tie?

IR: Recomandare este un cuvant mare. Ce mi-as dori sa gasesc pe o pagina a unei companii:

  • In primul rand, rezultatele financiare (eventual si cu analiza acestora in timp).
  • In al doilea rand istoricul companiei si pozitia acesteia pe piata de profil.
  • In al treilea rand alte date despre companie (cum ar fi organigrama si CV-urile persoanelor de la middle-management in sus sau o rubrica de move in, move out in companie).

Sunt date care mi-ar usura munca si, asa cum am mai spus, ar salva din timpul tuturor. Ca exercitiu de imaginatie, daca as fi PR, as face periodic o statistica a datelor pe care mi le cer jurnalistii cel mai des si as cere aprobarea sa le postez pe site. Ce se poate intampla decat sa sune telefonul mai rar?

Citeste si interviurile realizate cu:

About the Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *